Webes adat-elemzés, honlap-tervezés és optimalizálás.

Honlap tervezés

Mit gondol, hogyan sikerült ezt a várat felépíteni?

Hú, de régen volt!
Homokvár Salföldön.

Hozzávalók:

1: alapanyag

2: jó terv, ... és?

3: aki megcsinálja

Egyeztettük az igényeket, elképzeléseket és ötleteinket.
Megterveztük
és a közös munkával (jó)pár óra alatt elkészült!
Kitartóan rászántuk az időt. Nem adtuk fel!

Valóban MesterMű lett, ugye?

Az eredmények megmutatják: miért érdemes a már ismert alapelvekre felépíteni a várunkat, amitől sokat várunk

Miről szól ez a rész?

Bemutatom a honlap tervezés alapelveit, amelyeket minden esetben követek és alkalmazok.
Rendszerben gondolkodom, bevált megközelítéseket javaslok. Ne csak egy webes megjelenésre fókuszáljunk!

A honlapot eleve úgy tervezem, hogy már képi és szöveges tartalmában, felépítésében és hivatkozásaival is megfeleljen az internetes keresőrendszerek által értelmezhető felhasználói igényeknek (SEO).
Az ehhez szükséges legújabb követelmények technikai és marketing titkai folyamatos tanulást igényelnek, de megéri!

Jó alapokkal, helyes megközelítéssel céltudatosan és hatékonyan fogjuk felépíteni nem csak a honlapot, hanem mindazt, amit kifejezni, elérni kívánunk vele.

Az élet minden területén kérdéseink, problémáink merülnek fel.
Ha van célunk, akkor nem befékezünk, hanem a megoldásokat keressük.
Ha felismertük, hogy amit találtunk, az másoknak is segít, akkor tovább ajánljuk ismerősöknek és az ügyfeleink részére.

Ezért olyan honlapot készítek, ami funkcióiban a feltárt problémákra ad megoldást.

Előzetes, alapvető megfontolások hiányában tehát biztos nem oda jutunk, ahonnan nemsokára jó lesz visszatekinteni.
Ezért fontos, kezdjük hát a tervezéssel. Közben még ötleteket és szempontokat is adok.

Hogyan kezdjünk honlapot tervezni?

Tervezés nélkül letérnénk arról az útról, ami célba vezet.
Ezért fontos, hogy ne lépjük át felületesen a tervezési alapozást.
Ha ez kimarad, úgyis vissza fogunk térni ide, csak akkor több munka lesz vele.

Gyűjtsük össze előre mire építünk, és rendszerezve haladjunk előre!

Milyen konkrét célt akarunk elérni a honlappal?
Milyen folyamatokat fogunk kezelni?
Milyen funkciókat látnak el ezek és lesz-e automatizálható része, ami hatékonyabbá tesz minket és az ügyfelet egyaránt?

Három fontos kérdés: mi terem a weblapunkon?

Sok weboldal olyan, mint egy karácsonyfa. Rá akasztunk minél több díszt és alá tesszük az ajándékokat.
Várjuk az örömöt… És ha nem működik…? Ismerős?

Ellenőrizzük csak!
Jól csináljuk?

Csináljuk jól!
Határozzuk meg a tervezett honlapunk jellegét és küldetését.

Kell egy jó honlap?

Hogyan is fogjunk hozzá?
Ha van ihlet, az segít.
Ha nincs, lesz…

Ne induljon el mások tapasztalatai nélkül!
Gyűjtsön ötleteket, szempontokat.

Mérje fel és rendszerezze saját elképzeléseit, igényeit, céljait.

Segítek megfogalmazni, mit szeretnénk. Hogy jól értsük egymást.

Mit tartalmazzon, milyen kinézetű és hatású legyen, valamint mennyire sürgős.
A kiválasztható megjelölések mellett még a tetszőleges ötleteit is beírhatja ezen a kérdőlapon.

Elkötelezettség nélkül. Akár név nélkül is.

Legyen kíváncsi!

Mennyire teljesíti egy honlap a küldetését?

A képzőművészeti értékelés szempontjai itt is alkalmazhatók:
Tartalom – Forma – Funkció.

Összhangja, vagy hiánya?
Mestermű, vagy giccs?

Kérje ingyenes honlap elemző szolgálatatásomat!
Nézzük meg a versenytársat?

Reménykedünk, vagy tervezünk?

Egyre több a weblap. Kinek mi jut eszébe róla? Ugye nem csak az, hogy legyen, hanem hogy milyen legyen?
Ma már sokkal jelentősebb az, hogyan teljesít a honlapunk. Mennyire váltja be azt a reményt, amiért létrehoztuk?

Nem csak ma, a digitális létezés térhódítása korában, hanem már egy jó évtizede is.
A mai válságjelenségek körüli politikai csatározások és szólamok harsogó világában elhangzó ígéretek nem ugyanazokat a reményeket éltetik mindenkiben. Vélemények jönnek, mennek és ütköznek. A felelősök változnak és eltűnnek. De az utókor fogja mérlegelni, hogy az elért eredmények inkább a szégyen, vagy a büszkeség érzéseihez vezetnek…

A műszaki, tényekre alapuló területeken már sokkal jobban bevált lehetőségek kínálkoznak.
Pl. lehetséges egy jól megtervezett és felépített honlap piacra gyakorolt hatásának mérése és optimalizációja…

Az ezekhez kapcsolódó marketing lépések is elengedhetetlenek, mert úgy tapasztalom, ma már nincs olyan vállalkozói cél, amiknek pusztán egy honlap létezése önmagában megfelelne.

A honlap-optimalizálás egy speciális szakma. 

Először is tudni kell hozzá, mi a honlap küldetése, mire vonatkozzon az „optimális”.
Ha egy ceruzát kihegyezünk a másik felén, de nem használjuk, akkor miért is csináltuk?
Ha viszont tudjuk mit akarunk a hegyezéssel elérni, akkor meg is akarjuk csinálni mindazt, ami ehhez leginkább szükséges.
Jó eszköz, jó időzítés, jó helyen…
  
Ha még csak tervezi a honlapját (létrehozni, vagy átalakítani), vagy ha a továbbfejlesztés ötletein gondolkozik, akár a teljes kicserélése is szóba jön, akkor Ön webmester szakembert keres!
Teljes körű szolgáltatás előtt mindenképpen tájékozódjon.
Olvasson tovább, nagyon hasznos gondolatokat talál itt már a kiválasztás, a kapcsolat felvétel előtt.
 
Ha már tudjunk mely pontokon avatkozzunk be a kívánt célérték elérése érdekében, azokat mikor és mire változtassuk meg?
Figyelni kell a piacot és technológiát is. Folyamatosan, kísérletezve…
Ha most Ön úgy gondolja: „hú, én ehhez nem értek”, vagy ha érti, csak nincs türelme megcsinálni, akkor jó hírem van:
Nézze meg hogyan dolgozom!