Ön szerint, mi a legfontosabb a honlapkészítés során? Őszintén szólva milyen honlapról álmodott?
- Jól nézzen ki, a látvány megragadja, lekösse a figyelmet.
- Érthető legyen, áttekinthető, logikus. Ha jobban érdekel valami, akkor ott legyenek a részletek, mérlegelhető módon.
Igen, a szép és a jó - természetes igényünk.
Persze ezek nem hullanak ingyen az ölünkbe. Aki ezt állítja, hazudik.
- Gyorsan készüljön el,
- Minél olcsóbban.
Mennyibe kerül tehát? Amennyit Önnek megér.
Ez a másik oldal, a befektetés igénye. Ha ez megtérül, akkor megéri. Ilyen egyszerű!
De ha mind a fenti 2 fő cél és a másik 2 megvalósítási követelmény is megvalósul, én akkor sem lennék megelégedve.
Miért?
Mert egy fontos szempont mindezeket meg kell hogy előzze;
...Mutatom...!
Nem az a fontos, hogy nekem tetsszen. Az se, hogy a megrendelőnek tetsszen.
Persze nyilván érint, érdekel, tehát tetszeni fog nekem és neki is. De kinek készül, kinek szól a honlap?
Ugye nem öncélúan önmagunknak?
Ebből a szempontból gondoljuk át még egyszer:
– A megjelenés (forma) fontos a célközönség részére, szükséges. De még nem elégséges.
– A látogatót (akár ismeretlen vándor, akár jól célzott érdeklődő közönség)
a tartalom, kezelhetőség, a navigáció is mind alapvetően arra kell vezesse,
amit MI üzenni akarunk NEKI.
Üzenet ez is:
2005-ben még elolvasható volt a szöveg végig, ezért mutatom a fotómat. Azóta hódít a természet…
Itt egy cikk az alkotásról: https://www.kozterkep.hu/24406/budai-irott-kovek#vetito=190145
Van itt még egy meglepő gondolat.
El fogom bizonytalanítani, készüljön fel rá!
…Most kiderül..!
Óh, NEM!
Üzenettől harsog a rádió, a tévé és az internet, Weöres Sándor szavát kölcsönözve:
„…világot hódítani jöttem… S uraktól nyüzsög a végtelenség.”
Az üzenet csak egy kommunikációs lépés. Szükséges és fontos lépés.
A megszólítás, párbeszédre hívás minden értékes művészeti önkifejezés lényeges, első eleme.
De csak első. Tehát önmagában egy üzenet még nem üzleti cél! Csak figyelemfelhívás, reklám.
Különösebb haszna csak akkor lesz, ha a cél érdekében vezet együttműködéshez.
A honlap se legyen cél, hanem ESZKÖZ – az elérendő CÉL szolgálatában.
Ezért olyan fontos: Mit akarunk elérni vele? Először legyen világos a CÉL, utána lássunk hozzá!
Jó eszközök a mester kezében; csak jól tervezett és összehangolt stratégiával működhetnek és térülnek meg.
„Ne légy szeles.
Bár a munkádon más keres –
dolgozni csak pontosan, szépen,
ahogy a csillag megy az égen,
ugy érdemes.”
József Attila