Honlap- és adat-elemzés, tanácsadás, tervezés, fejlesztés.

3 alapvető kérdés a jó weblapról

1.) Miről szól?

Ön szerint, mi a legfontosabb a honlapkészítés során? Őszintén szólva milyen honlapról álmodott?
- Jól nézzen ki, a látvány megragadja, lekösse a figyelmet.
- Érthető legyen, áttekinthető, logikus. Ha jobban érdekel valami, akkor ott legyenek a részletek, mérlegelhető módon.
Igen, a szép és a - természetes igényünk.

Persze ezek nem hullanak ingyen az ölünkbe. Aki ezt állítja, hazudik.
- Gyorsan készüljön el,
- Minél olcsóbban.
Mennyibe kerül tehát? Amennyit Önnek megér.
Ez a másik oldal, a befektetés igénye. Ha ez megtérül, akkor megéri. Ilyen egyszerű!

De ha mind a fenti 2 fő cél és a másik 2 megvalósítási követelmény is megvalósul, én akkor sem lennék megelégedve.
Miért?
Mert egy fontos szempont mindezeket meg kell hogy előzze;

...Mutatom...!

Rax út

2.) Kinek szól?

Nem az a fontos, hogy nekem tetsszen. Az se, hogy a megrendelőnek tetsszen.
Persze nyilván érint, érdekel, tehát tetszeni fog nekem és neki is. De kinek készül, kinek szól a honlap?
Ugye nem öncélúan önmagunknak?
Ebből a szempontból gondoljuk át még egyszer:

– A megjelenés (forma) fontos a célközönség részére, szükséges. De még nem elégséges.

– A látogatót (akár ismeretlen vándor, akár jól célzott érdeklődő közönség)
a tartalom, kezelhetőség, a navigáció is mind alapvetően arra kell vezesse,
amit MI üzenni akarunk NEKI.

Üzenet ez is:

2005-ben még elolvasható volt a szöveg végig, ezért mutatom a fotómat. Azóta hódít a természet…
Itt egy cikk az alkotásról: https://www.kozterkep.hu/24406/budai-irott-kovek#vetito=190145

Van itt még egy meglepő gondolat.
El fogom bizonytalanítani, készüljön fel rá!

…Most kiderül..!

3.) Az üzenet a cél?

Óh, NEM!
Üzenettől harsog a rádió, a tévé és az internet, Weöres Sándor szavát kölcsönözve:
„…világot hódítani jöttem… S uraktól nyüzsög a végtelenség.”

Az üzenet csak egy kommunikációs lépés. Szükséges és fontos lépés.
A megszólítás, párbeszédre hívás minden értékes művészeti önkifejezés lényeges, első eleme.
De csak első. Tehát önmagában egy üzenet még nem üzleti cél! Csak figyelemfelhívás, reklám.

Különösebb haszna csak akkor lesz, ha a cél érdekében vezet együttműködéshez.
A honlap se legyen cél, hanem ESZKÖZ – az elérendő CÉL szolgálatában.

Ezért olyan fontos: Mit akarunk elérni vele? Először legyen világos a CÉL, utána lássunk hozzá!

Jó eszközök a mester kezében; csak jól tervezett és összehangolt stratégiával működhetnek és térülnek meg.

Ebben tudok először segíteni:

Együttműködés kérése…