A munkát mindig közös egyeztetés előzi meg.
Ötletelés során megmutatom: hova, mivel, miként lehet eljutni.
- Kialakul mi lesz a pontos cél és stratégia, hogy azt hatékonyan elérhessük.
- Bemutatkozó/tájékoztató oldal?
- Webes online szolgálatatások/termékek eladása?
- A kettő kombinálása és/vagy adatbázis kezelés?
- Szükséges-e hozzá további tanácsadás, oktatás?
- A tartalmi anyagok (szöveg, ábra, képek videó) feldolgozható állapotban vannak-e?
Menet közben lehetnek még meglepetések, de ezek kezelésére is felkészültem.
Súgok: Mindig ez elvártnál többet szoktam adni, nem csak az ajánlat adáskor.
Ezzel garantálom, hogy ügyfeleim maximálisan elégedettek lehessenek.
Mielőtt kiderül, hogy szimpatikus-e a hozzáállásom, érdemes utána járni ki hogyan dolgozik.
Legyünk tájékozottak a piacon.
Íme néhány kulcsfontosságú információ:
Hogyan döntünk?
Terméknél ez egyszerű.
Vásárcsarnokban, vagy egy termelői piacon felmérjük mi az, amit kiraktak az asztalra.
Gyakran meg is lehet kóstolni, ki lehet próbálni.
Ha szükségem van rá, és pont olyan mint amire vártam (méret, szín, stb), és rá is szánok annyit amennyit kérnek érte, azaz legalább olyan értékes, mint az ára, hát akkor kérem, fizetem.
Szolgáltatásnál erről többről van szó.
Nehezebben mérhető, de fontos tudni mit mikor mennyiért. Valóban megoldja a problémámat? Megéri?
Tehát meg kell ismerni, ki hogyan dolgozik. Milyen az ügyfélkezelése? Mit várhatok a szemlélete alapján?
Az árak:
A reális ár mindig az, ami mindkét félnek előnyös.
Az olyan tételek idő- és anyagi költségét is figyelembe veszem, amit előre nehéz megbecsülni.
Árajánlatom során miért nem sorolok fel, árazok be konkrét marketing elemeket?
Mert azok nem olyanok, mint a polcról levehető rágógumi (az elején édes...). Nincs is áruk. Foglalkozni kell velük, ezért általában időarányosak. Azt építem be, és akkor, amire és amikor az adott esetben szükség van és hasznosíthatóan működik.
Határidők:
Ajánlattételben a közösen elfogadott munkafázisonként időbeli mérföldköveket tűzünk ki.
Ha az árak is elfogadhatóak, akkor szerződés, titoktartási nyilatkozat aláírása következik.
Csak azt vállalom el, amiben motivált leszek. Tényleg. De azt komolyan.
Ez így mindenkinek hasznosabb. Garancia ez arra, hogy jobb minőségű lesz az eredmény.
Üzemanyag persze kell az utazáshoz.
A megrendelő – ha menni óhajt – tankol.
Én vezetek.
„Ne légy szeles.
Bár a munkádon más keres –
dolgozni csak pontosan, szépen,
ahogy a csillag megy az égen,
ugy érdemes.”
József Attila