Webes adat-elemzés, honlap-tervezés és optimalizálás.

Honlap születése és megújulása

Tervezés - átgondolni

virágzó fák Tihanyban

Csak legyen valami” – mondják sokan, és az olyan is lesz.
Láttam már gyorsan összekalapált eredményeket, ami után újra kellett csinálni mindent. Általában másnak jut ez a szép feladat

Eljön az az idő, amikor érdemes előre gondolkodni és utána cselekedni. Ezzel számos félrelépést meg lehet spórolni.

Ha megvan a cél és hozzá egy mester is, akkor egyenesbe kerülhet a projekt. Épp abban tudok segíteni, hogy tapasztalt tervezéssel jó irány felé haladjunk.

A felmerült ötleteket összekötjük, sorrendbe tesszük és el is készítem a részfeladatokat. 
Ami pedig nem az én vállalásom lesz, ajánlok hozzá megbízható szakembert.

Mindezt pár év alatt bárki összeszedheti, ha megvan hozzá az érdeklődése, kapcsolatai és gyakorlata is.
Ha testhez álló a feladat, akkor már csak idő és pénz kell hozzá – amiből ugye nincs korlátlanul, ezért vigyázunk rá.
Most ez egyben elérhető, ha tőlem kéri. Olcsóbb és jobb.

Építés - összerakni

Akkor indulhat, ha a tervezés után már látjuk mire van szükség. Van, amikor alig pár kérdésből világos a szükséglet, mert sokszor hasonló igények jelentkeznek. Ki is alakult a honlapok tipikus felépítése, s mivel ez elterjedt, a látogató könnyen fog eligazodni benne. Nem szabvány, de hasznos, bevált gyakorlat, pl. a bal oldalt felül található logó, aztán mellette vízszintes menü következik, sokszor speciális kiemelt gombokat is tartalmazhat, ami akár fixen az oldal tetején marad, vagy gyorsan visszatér ha szükség van rá (visszafelé görgetés esetén), lehetnek jobb szélen sávok, amik akár másként viselkednek a görgetésnél (nem mobil eszközön, hanem asztali vagy tábla gépen) és az oldalak végét lábléc zárja, ami akár másodlagos menüt is tartalmaz, illetve visszatérő gombot az oldal elejére. 

A blog is egy ilyen bevált tartalom, amit sokan felkeresnek, mert hasznos rövid vagy kifejtett cikkek olvashatók benne egy adott kérdés vagy téma kapcsán.

Webáruházak esetén a kosárba gyűjtési lépés, főleg sok termék esetén gyakori, de nem kötelező elem, mert másként is meg lehet csinálni. 

Megjelenésben már többféle megoldás díszítheti a mondanivalót. Mivel a cél szolgálatába kell állítani a látványt, ezért a logikai sorrend nem a design-nal kezdődik. Természetesen szorosan követi az elérni kívánt hatást, eredményt, és az elvárásokat.

Lehet az is cél, hogy meghökkentsen, kimozdítson a normál vágányról, mert annyira vagány, ezzel tűnik fel, de akkor már nem mondhat el akármit és akárkinek. Persze lehet hogy nem is akar. 

Nem is ritka, amikor egy honlap az átgondolatlanság miatt kisiklik ebből a rendben állapotból. Akár még észre sem veszik…

Milyen honlapot szeretne? S mi legyen az egyes oldalakon?

A felmérésem alapján készült tervezéskor már kiderül, ui. minden egyes oldalnak van egy mikro-célja.

A felhasználói élmény mindig a tartalom, forma és funkciók harmóniájából fakad. Ugyanúgy, mint egy műalkotás esetén.

Karbantartás - működtetni

„Ami elromolhat , az el is romlik” – tudjuk, de mégis meg szoktuk várni. Nos, egy honlap esetén ezt abszolút nem érdemes kipróbálni…
Nem azért romlik el egy honlap, mert nem jól készült (persze hanyagsággal, tájékozatlansággal is el lehet rontani már az elején).
Felkészült vagyok arra, hogy alkotásom tartós és megbízhatóan működő legyen. Ez csak folyamatos törődéssel, karbantartással garantálható.

A honlap sokszor csak az első alapvető lépés egy kezdő vállalkozás életében. Majd később ahogy fejlődik egyre több funkciója, küldetése lesz. Először például csak bemutatkozás, a leinformáltság lehetősége, aztán interaktív kapcsolatfelvétel, később látogatottság (forgalom) növelés, szakmai ismertség, aztán időpontfoglalás, hálózatépítés, majd termékek/szolgálatatások értékesítése, hogy csak a legismertebbeket soroljam.

Az igények növekedésén túl ún. horizontálisan is kapcsolódnak újabb tevékenységek a honlaphoz. Ezek az egyéb csatornák, tipikusan a közösségi hálózatok (social media) és azon keresztül valamint hagyományos úton is a hirdetések rendszere. A reklámközönséget duzzasztják a promóciók, játékok is, hogy minél több embert elérjenek, akik előbb-utóbb vásárlók lesznek. 

Ekkor lesz szükség egyre több szempont alapján is ún. érkező oldalakra.

Fejlesztés - átalakítani

Tehát a működtetés során adódnak a leggyakoribb fejlesztési igények. Minél kevésbé megtervezett, annál gyakrabban. Hova szeretnénk eljutni? Valószínű, hogy először kisebb célt tűzünk csak ki. Vagy olyan nagyot, amikhez előtte el kell jutni egyes mérföldkövekig. Az építőiparban is tipikus, hogy léteznek kivitelezési ütemek. Említek néhány fontos állomást:

A kulcsszó kutatás jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni.

Ez egyrészt segíti (indukálja) a saját üzleti terv (célok, értékajánlat és piac) meghatározását.

Másrészt további ötletgyűjtéshez segít a keresett témákról, hogy a kínált tartalmaink (termék, szolgáltatás) releváns legyen, tehát azokat érje el, akik az Ön ügyfelei lesznek, és ne másokéi legyenek.

Az ún. konverzió lényege hogy teljesüljön a kitűzött marketing lépés. Pl. több forgalom legyen a honlapunkon, ami a márka ismertségét növeli, akik akár közvetlenül hozzájárulnak, hogy minél több érdeklődő vásárlóvá is váljék.

Ezt elérendő teljes körű marketing stratégiát kell felépíteni (úgymond gépezetet), aminek lényeges eleme a jól célzott, aktuális és bővülő releváns, később is elérhető tartalom. Ez utóbbi alapja egy jó honlap. E mellett tehát akik az online közösséget is építik, azok esélyei hatványozottak.

Ezért látható és érzékelhető módon megnövekedett az utóbbi években nem csak a híres bloggerek aktivitása hanem saját maguk vagy megbízott ügynökségeik által a hirdetések (PPC) mellett számos jó tartalmat tesznek közzé és osztanak meg képes posztok, videók, hangfelvételek formájában szinte minden témában. Ezt kell nekünk is csinálnuk? Ha igen, mennyiben? Lehet és érdemes ezt mérni?

Amikor már a tényekre alapozott döntés a fontos...

Vállalom szívesen az ilyen nehezebb, nem szokványos feladatokat, mert előre látás, alaposság és előkészület szükséges hozzá – és sok türelem.

Vállalom szívesen az ilyen nehezebb, nem szokványos feladatokat, mert előre látás, alaposság és előkészület szükséges hozzá - és sok türelem.

Hosszú távon tehát csak a megbízható módszerekkel, igazoltan hiteles tartalmi értéket kínálva lehet fejlődni.
Jó termékhez nem kell reklám, hanem „csak” jó kommunikáció!

Egy ilyen terv kialakítása képezi az online jelenlét alapját. Jogosan érezhetjük akár még nyűgnek is, ha kimaradunk vagy eltűnünk ebből a forgatagból…

De nem kell mindenhol ott lenni, elég csak ott, ahol a célpiac megtalálható. Ehhez persze meg kell ismerni őket minél jobban! Ezért a vásárlói visszajelzések felértékelődnek. Az egész üzleti folyamat nem rekedhet meg abban, hogy X idő alatt Y összegű bevétel folyt be a munkavégzés ellenértékeként.

A versenytárs elemzés során sok fontos információt nyerünk; s ezt évenként érdemes újra megismételni.

Irányadó árajánlat *

Tanácsadási díjak

Igényfelmérés alapján
22 000 Ft megkezdett óránként
  • Vízió, Küldetés, Piackutatás
  • Üzleti stratégia kidolgozása
  • Marketing üzenet, Érték ajánlat
  • ÁSzF, jogi kötelező elemek
  • Termék kiszállítás megoldások
  • Sales Funnel tervezés
  • Landing page tervezés
  • Elektronikus fizetés, akciók
  • Jutalékos rendszer webáruházhoz
  • Tagsági rendszer tervezése
  • Oktatási felület tervezése
  • Adatbázis tervezés
  • Adatelemzés, térinformatika
  • Élelmiszerjogi szakértés

Honlap építés

Általános mérföldkövek
220 000 Ft csomagárban
  • Tárhely domain, email, paraméterek és WP alaprendszer beállítások
  • Honlap struktúra tervezés
  • Grafikai előkészületek, elrendezési vázlatok
  • Média anyagok kiválasztása:
    képek, videók, fontok
  • Design kialakítása az oldalakon
  • Blog funkciók, beállítás
  • Adatvédelmi alapok
        (süti, tájékoztatás)
  • SEO beállítások
  • Mérési beállítások
  • Teljes körű tesztelés
alap

Honlap speciális funkciók

Igényfelmérés alapján
22 000 Ft funkciónként
  • Tárhely költöztetés, tartalom áthelyezés
  • Extra médiamunka (ebook, videó, fotózás, animáció)
  • Kiemelt képek kiválasztása, hirdetési kreatívok, formázások
  • Hangulattábla és logó tervezés
  • Speciális űrlap funkciók
  • Kalkulátorok beépítése
  • Hírlevél integráció, kampány/db
  • Chat/Közösségi média integráció​
  • Időpont foglalás integráció
  • Plusz nyelv fordítás/db
  • Link rövidítés, követés
  • Landing page terve alapján
  • Marketing szövegírás
  • Webáruház termék feltöltés
  • Rendelési funkciók
  • Fizetés, kupon
  • Számlázás integrálás
  • SEO tartalmi optimalizáció

* Árképzés:
A fenti árak kiskereskedelemre vonatkoznak. A reális ár mindig az, ami mindkét félnek előnyös.
A funkciók átalányos idő- és anyagi költségét is figyelembe veszem, becslésemmel a saját kockázatomra vállalom.
Miért nem sorolok fel, árazok be előre konkrét marketing elemeket?
Mert azok nem olyanok, mint a polcról levehető rágógumi (az elején édes…). Foglalkozni kell velük, ezért általában időarányosak. Menet közben jelentkezhetnek, ezt előre nem lehet pontosan látni. De lépni kell és előre, így működik. És megéri.